Sikring
CEKURA leverer fremtidssikrede løsninger inden for omsorgsområdet – både til borgere og til personale.
CEKURA leverer fremtidssikrede løsninger inden for omsorgsområdet – både til borgere og til personale.
CEKURA giver 24/7 service og IT-support på alle løsninger, således at man altid er sikret assistance på løsningerne.
Alle CEKRUAs løsninger er trådløse, hvilket giver personalet stor fleksibilitet og enkel installering og aftagning.
CEKURA yder forvagt/bagvagtløsninger, mulighed for ubemandet vagtcentral og enkel organisering af kaldelister.
CEKURA har siden 2011 leveret innovative trygheds- og kommunikationsløsninger inden for omsorgsområdet. CEKURAs produkter benyttes på plejehjem, rehabiliteringscentre og botilbud i 7 kommuner, herunder i Aarhus og København.
CEKURA arbejder inden for følgende områder:
Flere installationer i Københavns Kommune
Flere installationer i Vallensbæk Kommune
Flere installationer i Odense Kommune
Flere installationer i Aarhus Kommune
Flere installationer i Fanø Kommune
Flere installationer i Svendborg Kommune
CEKURA har komplete løsninger, der dækker hele plejehjemmets behov – både hvad angår borgersikring og personalesikring. Til alle løsningerne hører en ubemandet vagtcentral, der nemt kan administreres af plejehjemmets personale, samt CEKURAs 24-timers service.
Læs mere
Personalet skal have bedst mulige vilkår til at give den demente borger en værdig behandling. Med dette i tankerne har CEKURA udviklet et nødkaldssystem, der giver personalet et godt overblik og samtidig sørger for størst mulig bevægelsesfrihed for den demente borger – både indendørs og udendørs.
Læs mere
CEKURA har en stor erfaring med at yde støtte til psykisk sårbare borgere. I øjeblikket er CEKURA i gang med at implementere en innovativ nødkaldsløsning på botilbud i Svendborg i regi af et projekt. Løsningen skal give borgere bedre forudsætninger for at trives i eget hjem frem for et botilbud samt give kommunen mulighed for at frigive varme hænder i socialpsykiatrien.
Læs mere
På nogle institutioner kan personalet være udsat og være i risikozonen for overfald. Derfor leverer CEKURA nødkaldsløsninger, der ved tryk på alarmen øjeblikkeligt alarmerer den valgte enhed eller de valgte medarbejdere, således at tiden fra en hændelse til alarmen modtages er under to sekunder.
Læs mere
CEKURA leverer nødkald til både kommunale institutioner men også til private borgere. Derfor får vi jævntligt feedback fra slutbrugerne hvilket skirer os:
CEKURA har dermed fået en stor indsigt i borgernes behov for tryghed, og udviklingen af CEKURAs produkter og services foregår altid i tæt kontakt med CEKURAs brugere. Dette sikrer, at borgerne får den tryghed, de ønsker, samt at vi i CEKURA sætter borgeren først, når nye services eller produkter udvikles.
Med CEKURA som samarbejdspartner er du derfor sikker på at få løsninger som er testede og evaluerede og som lever op til borgerens behov for tryghed og sikkerhed.
Til alle løsningerne hører en vagtcentral, som både kan fungere som forvagt og bagvagt for kommunens personale. I modsætning til en almindelig vagtcentral er CEKURAs vagtcentral specialiseret i, og har mange års erfaringer med at supportere personalet på plejeområdet. Dermed lettes kommunikationen mellem kommunens personale og CEKURAs vagtcentral.
99 % af opkald til CEKURAs vagtcentral er blevet taget inden for 5 sekunder.
CEKURAs vagtcentral har
CEKURA har et komplet udvalg af produkter. Alle produkter kommer i en samlet løsning og inkluderer en vagtcentral, døgnservice og overvågning
Nødkaldsbokse og alarmsendere samt produkter til faldsikring, der kan tilpasses borgernes og personalets behov.
Produkter til demenssikring, herunder dør- og vinduesalarmer samt alarmer til at sikre borgerens færdsel.
Produkter til sikring af den ældres bolig mod vand, brand og røgskader. Alle produkter kan overvåges af CEKURA.
Alarmprodukter til at sikre personalets tryghed ved trusler eller overfald. Alarmerne kan tilsluttes vagtcentral.