Hjælp til mennesker med demens døgnet rundt for kr. 329,-/md

Som pårørende til en person med demens har man brug for at vide om alt er okay. Dette gælder især hvis man har en pårørende med begyndende demens, som bor for sig selv og som ønsker at klare sig længst muligt i eget hjem.

Som pårørende til en person med demens har man brug for at vide om alt er okay. Dette gælder især hvis man har en pårørende med begyndende demens, som bor for sig selv og som ønsker at klare sig længst muligt i eget hjem.

Der kan være mange bekymringer:

Er mor klædt godt på til gåturen?

Har far fået drukket nok væske?

Det kan også være ting som at glemme at lukke for vandet, placere ting de forkerte steder eller at have svært ved helt almindelige rutiner, så som at slukke for lyset, lukke for vinduerne og låse døren, når man eksempelvis skal ud.

For at støtte mennesker med demens til en nemmere hverdag har vi en særlig service, hvor vi døgnet rundt hjælper med alt – ligefra struktur/påmindelser til blot det, at orientere sig. Således kan personen forblive mere selvstændig i længere tid.

Der kan være mange bekymringer:

Er mor klædt godt på til gåturen?

Har far fået drukket nok væske?

Det kan også være ting som at glemme at lukke for vandet, placere ting de forkerte steder eller at have svært ved helt almindelige rutiner, så som at slukke for lyset, lukke for vinduerne og låse døren, når man eksempelvis skal ud.

For at støtte mennesker med demens til en nemmere hverdag har vi en særlig service, hvor vi døgnet rundt hjælper med alt – ligefra struktur/påmindelser til blot det, at orientere sig. Således kan personen forblive mere selvstændig i længere tid.

Vores service er særligt udarbejdet til at støtte mennesker med demens i et begyndende stadie

Klare flere ting selv i egen bolig

Gennem daglige opkald hjælper vi til en bedre struktur. Det kan være påmindelser om opgaver der skal udføres, således at dagen kan forløbe planmæssigt. Vi kan ringe ubegrænset og vi aftaler sammen på forhånd, hvad vi skal støtte med. Det kan være en tjekliste, vi skal gennemgå, når personen skal ud af døren, det kan også være hjælp til at huske, hvad man eksempelvis skal handle ind til aftensmaden – og meget mere.

Hjælp til at finde vej

Gennem vores særlige tracker med GPS og tovejstale kan vi ved behov hjælpe personen med demens til at finde vej – eller til at finde hjem ved at guide vedkommende gennem trackeren. Hvis personen har svært ved at orientere sig kan vi se præcis hvor vedkommende er, tale sammen i trackeren og på denne måde guide. Ved behov kan vi også tilkalde pårørende.

Straks hjælp ved livstruende situationer

Naturligvis støtter vi også ved akutopståede situationer, så som fald og andet, som kræver en hurtig indsats. Den medfølgende GPS-tracker er udstyret med en alarmknap så borgeren med demens døgnet rundt kan komme i kontakt med os. Her vil vi straks kunne se, hvor personen befinder sig, tale gennem trackeren og rekvirere hjælp. Det kan både være pårørende eller i akutte tilfælde, ambulancen.

Samtaler hvis man er utryg eller bange

Vi er altid til stede hvis der blot er brug for en snak. Det kan være ved tristhed eller nedtrykthed, eller hvis man har angst, eller blot har brug for at tale med et empatisk og lyttende menneske. Vores tryghedsrådgivere sidder klar døgnet rundt og man kan komme i kontakt med os gennem GPS-trackeren med det samme.

Vores service er særligt udarbejdet til at støtte mennesker med demens i et begyndende stadie

Klare flere ting selv i egen bolig

Gennem daglige opkald hjælper vi til en bedre struktur. Det kan være påmindelser om opgaver der skal udføres, således at dagen kan forløbe planmæssigt. Vi kan ringe ubegrænset og vi aftaler sammen på forhånd, hvad vi skal støtte med. Det kan være en tjekliste, vi skal gennemgå, når personen skal ud af døren, det kan også være hjælp til at huske, hvad man eksempelvis skal handle ind til aftensmaden – og meget mere.

Hjælp til at finde vej

Gennem vores særlige tracker med GPS og tovejstale kan vi ved behov hjælpe personen med demens til at finde vej – eller til at finde hjem ved at guide vedkommende gennem trackeren. Hvis personen har svært ved at orientere sig kan vi se præcis hvor vedkommende er, tale sammen i trackeren og på denne måde guide. Ved behov kan vi også tilkalde pårørende.

Straks hjælp ved livstruende situationer

Naturligvis støtter vi også ved akutopståede situationer, så som fald og andet, som kræver en hurtig indsats. Den medfølgende GPS-tracker er udstyret med en alarmknap så borgeren med demens døgnet rundt kan komme i kontakt med os. Her vil vi straks kunne se, hvor personen befinder sig, tale gennem trackeren og rekvirere hjælp. Det kan både være pårørende eller i akutte tilfælde, ambulancen.

Samtaler hvis man er utryg eller bange

Vi er altid til stede hvis der blot er brug for en snak. Det kan være ved tristhed eller nedtrykthed, eller hvis man har angst, eller blot har brug for at tale med et empatisk og lyttende menneske. Vores tryghedsrådgivere sidder klar døgnet rundt og man kan komme i kontakt med os gennem GPS-trackeren med det samme.

Alt hvad I behøver for at komme i gang

Vores GPS-tracker er særligt udviklet til borgere, som har demens i et begyndende stadie. Det er gennem trackeren at vi både kan sørge for daglig støtte og påmindelser, og det er også gennem den at man kan kontakte os ved behov for hjælp. GPS-trackeren indeholder nemlig mikrofon, højttaler og en nødknap, som gør at man er i kontakt med os med det samme – døgnet rundt. Servicen kan naturligvis også ske gennem mobiltelefonen, hvis dette ønskes.

Jeres personlige tryghedsrådgiver – døgnet rundt

I stedet for at have en app eller et andet elektronisk påmindelsessystem får I hos os jeres egen personlige tryghedsrådgiver. Det er tryghedsrådgiveren, der påminder om opgaver, hjælper med dagligdags ting og også er der hvis man har en dårlig dag. På denne måde er det et empatisk menneske I taler med hver gang. Det gør at vi altid kan følge op for at forsikre os om, at man for eksempel er kommet godt ud af døren, at man er kommet sikkert hjem fra gåturen eller at man har fået hjælp, hvis man har været ked af det. Vi mener at det giver meget mere tryghed både for personen med demens og for pårørende.

Alle vores medarbejdere har en stor erfaring i at yde støtte til borgere med demens og vores vagtcentral bruges af 9 kommuner samt af over 6.000 private borgere.

Jeres personlige tryghedsrådgiver – døgnet rundt

I stedet for at have en app eller et andet elektronisk påmindelsessystem får I hos os jeres egen personlige tryghedsrådgiver. Det er tryghedsrådgiveren, der påminder om opgaver, hjælper med dagligdags ting og også er der hvis man har en dårlig dag. På denne måde er det et empatisk menneske I taler med hver gang. Det gør at vi altid kan følge op for at forsikre os om, at man for eksempel er kommet godt ud af døren, at man er kommet sikkert hjem fra gåturen eller at man har fået hjælp, hvis man har været ked af det. Vi mener at det giver meget mere tryghed både for personen med demens og for pårørende.

Alle vores medarbejdere har en stor erfaring i at yde støtte til borgere med demens og vores vagtcentral bruges af 9 kommuner samt af over 6.000 private borgere.

Den sikreste linje for mennesker med demens

– I gennemsnit tager det kun 7 sekunder fra der trykkes på GPS-trackeren til man er igennem til en af vores medarbejdere.

Det gør os til den hurtigste linje i Danmark og øger sikkerheden ved at hjælpen altid er der med det samme – både hvis det handler om støtte til daglige opgaver men også hvis der er brug for hjælp i livstruende situationer.

Vi er også de eneste der kan hjælpe med daglige påmindelser, samtaler ved utryghed og vi kan ringe flere gange om dagen for at høre om alt er okay.

Den sikreste linje for mennesker med demens

– I gennemsnit tager det kun 7 sekunder fra der trykkes på GPS-trackeren til man er igennem til en af vores medarbejdere.

Det gør os til den hurtigste linje i Danmark og øger sikkerheden ved at hjælpen altid er der med det samme – både hvis det handler om støtte til daglige opgaver men også hvis der er brug for hjælp i livstruende situationer.

Vi er også de eneste der kan hjælpe med daglige påmindelser, samtaler ved utryghed og vi kan ringe flere gange om dagen for at høre om alt er okay.

Prisoversigt

kr. 329,-/md

Samt kr. 1.199,- i engangsbetaling ved opstart

  • Daglige opkald med påmindelser

  • Opkald med struktur, fx spisetider osv.

  • Tryghedsopkald på aftalte tidspunkter

  • Hjælp hvis man ikke kan finde hjem/kontakt til pårørende

  • Tryghedsalarmen med GPS medfølger

  • Indholdet af servicen aftaler vi individuelt med jer

Ring til os på tlf. 32 31 60 50 og hør mere

Med os skal I aldrig mere bekymre jer unødigt

– Det er netop det vi vil hjælpe jer med. Når du ringer til din mor, far, eller en anden person, skal det ikke længere være fordi du er bekymret om alt er okay. Det ved du at det er, når vi er der til at støtte og passe på.

Tal med vores rådgivere om mulighed for servicen til jer, eller jeres pårørende

© Copyright - CEKURA A/S | Amagerbrogade 41, 1 | København S | Tlf: 32 31 60 50 | E-mail: mail@cekura.dk | CVR: 34046352 |